7+1 érv az aszalt gyümölcsök mellett

7+1 érv az aszalt gyümölcsök mellett

canstock14784686.jpg1 - Koncentrált vitaminforrás

Az aszalt gyümölcsök megőrzik az eredeti gyümölcs aromáját, valamint vitamin- (pl. karotin, B1, B2-vitamin, niacin, C-vitamin) és ásványi anyag- (pl. kalcium, kálium, vas, réz) tartalmának nagy részét. Az aszalással a víztartalom csökken, így koncentráltabban maradnak meg a hasznos tápanyagok a gyümölcsben.


dried-cranberries.jpg2 - Praktikus tízórai, uzsonna

Könnyen csomagolható és magunknál tartható elemózsia, nem nyomódik meg és folyik szét a gyümölcslé a táskánk alján. Gyerekeknek az iskolai tízórai csomagba, kiránduló és edző táskásba, illetve az irodai fiókba is jól elfér.

aszalt-meggy.png

3 - Öregedés elleni szer

A magas antioxidáns tartalom miatt az aszalványok lassítják a sejtek öregedését. A sötétebb színű gyümölcsökben több az antioxidáns.

A kandírozott verziókat igyekezzetek kerülni, mert sajnos azokban túl magas a cukortartalom.

mazsola-4.jpg

4 - Koleszterin csökkentés mazsolával

A koleszterin napjaink mumusa, de szervezetünknek azért szüksége van rá. A probléma az alacsony sűrűségű, "rossz" koleszterinnel van, de magas sűrűségű "jó" koleszterint be kell vinnünk a szervezetünkbe. A mazsola segít csökkenteni a koleszterin szintet, a mandula és a kesudió pedig a legjobb "jó" koleszterin-források.

aszalt_szilva1.jpg5 - Emésztés

Az aszalt szilva és az aszalt sárgabarack segít az emésztésed megfelelő működésében. Gyógyszerek helyett próbáld ki napi rendszerességgel fogyasztani ezeket az aszalványokat.

alma.jpg6 - Sportoláshoz

Edzés előtt nem javasolt rendesen belakmározni, de pár szem aszalt gyümölcs kellő lassan felszívódó szénhidrátot és gyümölcscukrot biztosít az aktív testmozgáshoz. 


datolya_1.jpg7 - Vérképzés

A sárgabarack, a mazsola, a datolya magas vastartalma segít a vérképzésben. Vérszegénység ellen kifejezetten ajánlott, és a menstruáció utáni napokban is jól jöhet az aszalványok fogyasztása.

nutssofficeg_600x450.jpg+ 1 - Egészítsd ki olajos magvakkal, diófélékkel

Az olajos magvak is gyümölcsök! Rendkívül gazdag tápanyag források, melyekből ajánlott minden nap egy marokkal elfogyasztani. Itt is széles a paletta, pl. mandula, dió, kesudió, földimogyoró, tökmag, törökmogyoró. Legjobb, ha vegyesen válogatsz közülük.